8. 4. 2019.

Čupanje duše (...nisi ti kriva)


Nisi ti kriva
Kriv sam Ja
Dozvolivši da mi pamet soli
lepotom obavijena malena fufa
koja slatkorečivo osvaja naivne
sam sebi sam prerezao glasne žice

Nisi ti kriva
Kriva je ova moja jednostavna duša
koju bih rado (da mogu) iščupao i bacio
Bacio bih je preko okeana, što dalje
Da mi se više ne vrati, da je nemam

Samo bez duše bih mogao da pariram
tvom izvitoperenom shvatanju sveta
Samo bez nje bih mogao da kažem
najružnije reči koje si zaslužila
Bez nje te nikada ne bih ni pogledao

Ne, nisi ti kriva
Krive su tvoje godine i tvoj neiskorišćeni život
Život koji ti je, bez tvoje volje, zacrtan bio
Život bez prave ljubavi, život bez nada

I zašto se ljutiš kada ti kažem da si fufa?
Možda to nisi bila do sada, ali, došlo je vreme
Možda je u tebi proradila želja da vladaš
Da vladaš drugima kao što vladali su tobom

Glumila si godinama ljubav, a ljubav glumu ne podnosi
I kad-tad pukne u čoveku ona tanana nit
koja predstavlja granicu između pristojnosti i potajnih želja

Nisi ti kriva
Ja sam kriv
Dozvolivši sebi da verujem tebi
otišao sam u krajnost svojih maštanja
Snovi su me omamili poput cvetova divljih ruža

Ne, nisi ti kriva
Znao sam ja da slušam malenu fufu
(tražio sam tu jedinu pristojniju reč)
A znao sam da to ne smem
I znao sam i ko si, i šta si
Ali sam verovao u potaji da nisi Ti kriva

Evo, čupam dušu, bacam je
Daleko, preko okeana
Da se ne vrati više
Nemoj mi se ni Ti vraćati

...
"Čupanje duše (...nisi ti kriva)"
© Vladimir Đorđević

Нема коментара: