3. 9. 2014.

Ne, to nije bila ljubav

Pričinilo mi se samo.
Nije to bila ljubav.
Bar ne onakva
kakvu smo priželjkivali
godinama čekajući
da nam srce, makar jednom,
silovito upumpa svu krv u glavu,
pa da tako ošamućeni
činimo sve što nam
ni sa kim na pamet ne bi palo. 

A sanjao sam;
još kao dečak sam sebi zacrtao
da neću voleti svaku
koja malo zadigne mini haljinicu
da bih joj ugledao bele butine
i dopustio nagonu
da bude jači od pameti.
Još tada sam, zanet čitanjem,
(birah samo probrana dela
onih koje sada zovu klasicima)
zamišljao sebe i Tebe
kako zauzimamo počasno mesto
na slikama koje su delile poglavlja,
ne sluteći da ćemo (u našem romanu)
ispisati samo jedno, kratko ali slatko.

Sanjala si (pamtim to priznanje);
još kao devojčurak si sebi zacrtala
da nećeš voleti svakog
čiji će pogled leteti tvojim oblinama,
čija će obećanja ciljano crtati stazu
ka nenameštenom momačkom krevetu.

Daleko jedno od drugog,
u gradovima koji su nam se činili dalekim,
koje smo posećivali samo na ekskurzijama
ili, kada nas roditelji povedu sa sobom
u posetu kumovima ili nekoj daljoj rodbini,
nismo ni predpostavljali
da je na nebeskom svodu
ispisan tačan datum našeg susreta.
A ipak smo se ljubomorno čuvali.
Čuvali smo nevine duše od pubertetskog
"k'o sunđer" upijanja svega što ih može iskvariti.
Čuvali smo tela od dodira onih
što žive od danas do sutra, za jednu noć.
Tako dugo. Tako bolno.
Nadasve romantično čuvanje.

Bilo je puno zadignutih mini haljinica
(krišom sam ih primećivao, ali,
obećanje dato sebi gazio nisam),
bilo je puno onih što su,
misleći da si poput drugih,
naivno pokušavali da plate piće
u nekom malo otmenijem kafiću
očekujući u sebi "ispraćanje" kući
(u njihovim mislima njihovoj kući).
I haljinice i bele butinice,
i slatke reči uz piće i kafu
nisu zamaglile poglede ka nebu
na kome se sve jasnije i jasnije
(dok se bližio trenutak istine)
ispisivala staza našeg susreta.

Odrasli,
već u dubokim raljama života,
zaboravismo dečačko-devojačke snove.
Lažem.
Zaboravili ih nismo, ali,
poneti vetrovima brzog života
gurnuli smo ih duboko u sebe
kako nam se drugi ne bi smejali
svemu o čemu maštasmo.
A već smo postigli dovoljno.
Dovoljno da ljude oko nas
hrabro pogledamo u lice
i glasno kažemo - Ja jesam !!!

I baš tada, k'o grom iz vedra neba
među nas udari zapis sa visina.
Kada smo se najmanje nadali
ostasmo na mestu ošamućeni
probuđenom mladalačkom nadom
da suđena ljubav ipak postoji.
Naprasno se vratiše sve slike,
svi filmovi koje smo nekada
nasamo, pred spavanje, montirali.
Uz prave reči tražismo i pravi pogled,
nežnosti su crtale granicu
između razočarenja (odustali smo)
i ushićenja (ipak se desilo).

A nismo čekali ljubav iz romana,
maštali smo o našem ljubavnom romanu
u kome ćemo (pod izmišljenim imenima)
čitaocu razotkrivati tajne traženja
dve srodne ali davno razdvojene duše.

I nije mi krivo što nas životi razvejaše
na potpuno suprotne strane.
Krivo mi je (još uvek ujedam jezik)
što rekoh da to ipak ljubav nije.
Krivo mi je, jer shvatila nisi
da hteo sam reći -
Više od ljubavi to je!!!

(zato je svako uzeo svoje
i od nje pobegao zbog glavobolje)

© Vladimir Đorđević - 2014

1 коментар:

Kristina је рекао...

Prelepo napisano