30. 12. 2018.

Začarani lanci


Obdarena magijom,
posuta prahom nestvarne lepote,
prikrala se tiho srcu mom.

I nisam naslutio da pući će oklop
kojim srce svoje udaljih od želja

Dugo, predugo, čelikom ga štitih
od požudnih dama i lascivnih snova

A ređaše se te podle namiguše
Čim jednoj uteknem, eto, stiže nova
Ne, shvatale nisu htenja mekog srca
što oklopom krilo je svaku svoju slabost

Oči nije imalo za običnu ljubav
želelo je nekoga ko bi mu rečima
svake noći, svakog jutra, donosio radost.

Obdarena magijom i lepotom večnom
sletela je jedne noći kraj prozora mojih
Nisam čuo šapat kletve, niti se probudih
Ali, istog trena usnih čudan san -
kako srce u lancima dočekuje dan

Od oklopa sjajnog skovala je lance
obavila njima srce, stavila katance
Kao da je s neba pratila me dugo
znala je da duša vapi -
"Ostavi me tugo!
Pošalji mi onu što baciće čini
Kojoj neću smeti reći -
Odlazi.  Izvini.
Pošalji mi neku da smuti napitak
Da um se pomuti, da ne bude britak."

Sad je srce u lancima srećnije no ikad
Duša radost pronašla kraj veštice-vile
Sećanja me vraćaju u davna vremena
Moje misli predugo su samo o njoj snile

Od oklopa tvrdog skovala je lance
Na srce i dušu stavila katance
Veštica i vila
Meni tako mila

...
"Začarani lanci"
Vladimir Đorđević, decembar '18

Нема коментара: